onsdag 14 maj 2014

Livskraft

Ser mig själv i spegeln och ser att jag är full av livskraft. Ibland ser man bara problemen och det negativa. Det kan räcka med att fokusera på något positivt med sig själv så hittar man åter till sin inre styrka. Alla människor är rustade för att klara svåra prövningar i livet. Alla besitter förmågan att kunna överleva svårigheter och motgångar. När det känns hopplöst och tröstlöst och allt är svart så är det inte sant för det finns alltid hopp och ljus.

Nu när jag skriver kommer mycket upp till ytan som jag har förträngt. Jag kommer på mig själv att googla dystra budskap och kommer till diskussionsforum där folk som genomlevt svåra kriser talar ut. Det kanske har fattat ett stort beslut om att säga upp kontakten med någon som tryckte ner dem etcetera. De är starka men tvivlar ibland på om de gjorde rätt. Men sedan när de får lägga ut sig för texten kommer det fram till att även om beslutet förde med sig mycket ångest och vånda så kom de till en vändpunkt och de fann tillslut sinnesro och försoning med sig själva och kunde gå vidare i livet.

Idag ska jag skriva så att tangenterna blir varma. Sen ska jag promenera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.