måndag 10 september 2012

Uggla

http://urplay.se/153401

Titta på detta klipp. Det är gammalt men det handlar om hemlöshet. En tjej berättar om hur hon genomlever vardagen som narkoman, prostituerad och hemlös.Anledningen till att jag pratar så mycket om hemlöshet och tiggeri är att jag ser det varje dag. Jag bor på en av Stockholms stora gator så jag har sett de här killarna och tjejerna som var med i programmet på riktigt. De är inga inhyrda skådisar. De är riktiga människor. De  sitter där med sin pappkopp med mynt eller äter lite mat ur en surt förvärvad konserv. Jag tycker att det är förjävligt att så många är utslagna.


Jag är också utslagen fast på ett annat sätt. I detta fall av min förkylning. I natt kunde jag inte sova. Jag kopplade upp min IRC mot en kanal och bluddrade om helt onödiga saker. Jag skrattade lite, det var kul. Sen insåg jag att jag hade levt så i flera dagar. Chattat med främlingar utan att träffa någon. Levt i en bubbla av självbedrägeri. För jag skulle nog inte våga vara sådär rolig och slagfärdig i verkligheten. Bara när ingen får se mig. Nu när jag har varit sjuk har jag känt mig som sju svåra år. Riktigt ful som en gammal rugguggla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.