måndag 24 september 2012

Svidat

Löning imorgon och jag får ut drygt 14 000. Jag blev lite paff. Jag hade räknat med 10-12 k. Jag jobbar ju bara några dagar i veckan. Men det var väl bra det. Då har jag råd att köpa en klänning till bröllopet. Vilka färger är det man inte får ha? Inte vitt för det har bruden. Sen ska man väl inte helst vara klädd i rött heller, eller? Jag har hittat ett svart fodral med en beige kimono typ. Det låter fult men är snyggt. Såhär ser plaggen ut. Jag tror att det passar även kolossal kropp som jag har.

2 kommentarer:

  1. Svart klänning är nog ingen höjdare på ett bröllop tycker jag, lite för mörkt och dystert. Svarta skor och väska och kanske en sjal eller så, men inte klänning. Kan du hitta samma men i någon annan färg?

    SvaraRadera
  2. Snyggt tycker jag!
    Viktigast är att det är kläder du trivs och känner dig fin i. Svart går bra på bröllop numera. Om man är lite större är det snyggt med stora smycken. Finns ofta att fynda second hand eller på någon billig kedja. Ett längre halsband med ett stort hänge t.ex.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.