lördag 29 september 2012

Borta

En pensionär på hemtjänsten där jag jobbar är döende. Så de har förberett mig på att jag kan hitta henne död. Det var de anhörigas önskan att hon skulle dö hemma. Jag har aldrig sett en död person förut. När min mamma dog så frågade de om jag ville se henne död men jag ville komma ihåg henne såsom hon var då hon levde. Så ikväll kanske jag får se en död människa. Det känns läskigt men nån gång måste bli den första.

Jag håller på att prissätta kläderna jag ska sälja idag. Jag tar i lite i överkant för de kommer antagligen att prutas. Min korsett vad ska jag sälja den för? Kanske 400 kr, för den var trots allt rätt dyr.

Nu ringde chefen och hon dog i natt pensionären. Bara några timmar efter jag var där.


1 kommentar:

  1. Vilken tur att du inte behövde hitta henne avliden, det måste vara otäckt. :-(

    Jag är ju idiot, jag skulle åka till pappa och handla och sedan in till Skrapan, men på något sätt mitt i handlingen så glömde jag helt av loppisen och åkte hem istället. När jag kom på det orkade jag inte göra mig i ordning och kvista in. Vilken latmask va? *generad*

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.