söndag 9 september 2012

Dunderförkylning

Jag var så förbannat förkyld att jag missade allt det roliga. Typiskt. Det var barndop och det var den där festen i ateljén. Jag låg hemma och hostade och snöt mig,  Men idag känns det mycket bättre i varje fall. Jag tror jag ska ta en dusch och kanske laga till något nyttigt till lunch.

Det var länge sen jag var såhär sjuk av en vanlig förkylning. Det var hemskt. Jag var helt däckad av förkylningen. Jag klarade inte av att göra någonting alls.

Jag har läst en massa bloggar och kollat på tv-serier men mest har jag sovit för det känns som om jag behövde det. Konstigt nog så började jag bli riktigt röksugen igen för en vecka sen och då hade jag ändå varit rökfri i 9 månader. Skumt att suget kan uppstå så där helt plötsligt. Jag härdade ut, jag visste ju att det skulle gå över tillslut. Jag brukar blogga på sluta röka linjen om min rökning. Man får mycket pepp och goda råd. För de allra flesta är det svårt att sluta röka. I alla fall den första tiden många använder läkemedel som Champix men jag fick inte det för jag är bipolär. Men det gick ändå. Jag är dock lite rädd om hur det blir när jag opererar mig. Då kommer jag ju inte kunna äta lika mycket så då kanske jag börjar röka igen. Nä jag får inte. Usch och fy. Det är jäkligt ofräscht att röka och farligt och dumt. För att inte säga hur dyrt det är.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.