måndag 17 september 2012

Faller

 Jag älskar Sally Mann och hennes konst. Jag var på Fotografiska och såg bilderna av liken och blev äcklad men berörd. Hon tog ju bilder på sina barn i lite utmanade poser för 20 -25 år sedan och då blev det ett jäkla liv i USA. Nu är folk också upprörda över body farm för att de tycker de är omoraliskt att exponera döda kroppar på det viset. Men liken har ju donerats för att se hur de förmultnar i olika jordmån. Hon är ju bara där och plåtar.Det är fascinerande att se hur kropparna långsamt faller samman. Att allt är förgängligt blir man påmind om.

Lever gör jag men jag känner hur jag faller samman ändå. Jag måste ta mig samman. Göra något istället för att bara fördriva tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.