fredag 7 september 2012

Petroleum Jelly

Har tyvärr gått och blivit rejält förkyld och jag som var ledig ett par dagar och tänkte ha lite kul. Hoppas jag kan gå på festen på lördag.

Jag jobbade igår och det blev lite stressigt. Jag kände att jag inte hann med. Det brukar inte vara så. Sen hade jag en vass nagel som skar in i tån som satt bredvid. Det gjorde ont. Måste klippa den.

Igår lärde jag mig att vaselin heter petroleum jelly på engelska. Det var så att Velvet D'amour som jag är ett fan av berättade hur man gjorde psykedeliska naglar.Jag försökte men det blev inte lika snyggt som på bilden.

Iallafall för att få såhär snygga naglar tappar du upp lite vatten i en skål och häller i nagellack i olika färger. Rör om med en tandpetare. Sätt vaselin på fingrarna s att du inte får nagellack där. Sen doppar du fingrarna och voila- psychedelic nails.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.