onsdag 27 maj 2020

Schizoaffektivt syndrom

Tänkte skriva lite om min diagnos- Schizoaffektivt syndrom. Det är en blandning mellan bipolär sjukdom och schizofreni. Jag fick diagnosen för cirka 6 år sen. Man hör röster, ser syner har vanföreställningar samt upplever stark ångest. Bland annat! Jag trodde att jag var bevakad av Säpo. Minns en gång för sju år sedan då jag var i min säng. och jag rörde mig på ett speciellt sätt. Då sa en röst: "Hon tror att hon är fjärrstyrd." I mitt sinne var det då Säpo som jag hörde. Men det var det ju såklart inte. Det var snarare en produkt av min sjuka hjärna. Jag har också förföljelsemani att jag tror att det är ett gäng som jag kallar jävlarna som är ute efter mig. Just nu är jag inte så rädd för jävlarna men det kommer när jag insjuknar. Jag hör också en röst som säger att jag är en "bold girl" i en "mans world"Jag har också ofta ångest men jag har fått redskap till att  kunna hantera det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.