söndag 19 maj 2013

Avalon

Jag köpte Avalon med Johannes Brost i huvudrollen på Dvd. Den låg i hyllan ganska länge men igår plockade jag fram den och satte på den.  I början kändes filmen lite seg och osammansatt. Men sen tog den sig och blev riktigt intressant. Huvudpersonen Janne har i en ren olyckshändelse ihjäl en gästarbetare som skulle renovera hans hus. Janne reagerade lite märkligt han försökte låtsas som ingenting och såg till att några bekanta forslade bort liket. Den person jag såg filmen med sa att han nog skulle gjort samma sak som  Janne men jag hade aldrig kunnat levat med mig själv utan jag hade ringt polisen på en gång och gått igenom förhör,häktning och rättsliga processer för att då skulle ju jag fått mitt straff. Antagligen hade ju straffet  blivit mildare eftersom jag gav mig till känna och erkände mitt brott på en gång. Men det är en svår fråga vad man faktiskt skulle ha gjort om det hände en själv. Man hade väl antagligen reagerat helt irrationellt. Annars heter det väl att man ska skynda till domaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.