onsdag 30 januari 2019

X&Y

Var och såg X&Y av Anna Odell igår den var intressant det var en film med många metanivåer mycket att analysera där. Michael Persbrandt var allas vår alfahanne han är spännande att titta på även då han spelar sig själv. Han kan säga flaska och då öppnas milsvida möjligheter till fria associationer. Anna är också bra hon är ett väsen eller en naturkraft även en mystisk fägring. De andra skådespelarna som spelade olika sidor av Persbrandt och Odell var duktiga Vera Vitali var den sexiga och utmanande de andra danska var träffsäkra och närvarande Shanti Roney hade inte så mycket utrymme men han var betydelsefull.   Man hade inte tråkigt men det slutade lite hafsigt man kunde ha dramatiserat det bättre det blev ett antiklimax tillslut istället och jag ska inte spoila för de som inte sett.

Jag var hos diestisten idag och jag vägde in mig på samma vikt som då jag var där i november. Jag ska bli bättre på att laga normala portioner hemma. När man går ut och äter så blir det så stora portioner. Jag tycker att vintern med dess snö är vacker och filmiskt när det är mörkt lyser det vita upp. Snart är januari slut och då kommer februari jag ska göra min film på studio it är det tänkt jag var och såg en kortfilm som en av de andra deltagarna hade gjort och den var bra. Jag tror  jag ska radera facetime på telefonen så ingen kan avlyssna  mina samtal jag tror ju att när jag är sjuk att någon spionerar på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.