söndag 2 februari 2014

Söka

Sökte lite på nätet och fann en bok som jag beställde som är skriven av en pappa vars dotter begick självmord efter att ha valsat runt inom psykiatrin ett bra tag. Lisa- ett liv. Heter den. Jag letar ofta efter såna böcker som är skrivna till anhöriga som mist någon i suicid eftersom jag själv är en sådan person. Jag var ju så ung då det ämne och mycket av åren efter gick åt att förtränga. Men nu tänker jag mycket på min mamma. Varför hon mådde så dåligt att hon inte orkade. Jag tror det är bra att läsa sånt andra skrivit som gått igenom liknande saker för det första känner man en starkare samhörighet och sedan är det i ett terapeutiskt syfte också man kan gå igenom de känslor som de andra kände och känna igen sig i smärtan.


Från det ena till det andra så köpte jag dyrt kött idag för 399 kr kilot. Entrecôte var det. Pappa stekte ja jag känner mig lite ensam och vill gärna inte vara själv i lägenheten. Inte just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.