fredag 14 februari 2014

Blogg

Vaknade rätt sent idag. Känner mig lite seg. Tänkte uppmuntra folk att skriva blogg. Man kan ju vara helt anonym om man vill det. När du skriver blogg så uppdatera gärna en gång för mycket än en gång för lite. Det är ju ett sånt medium som sker i realtid så när man klickar in på en vill man ju gärna läsa något nytt. Sen beror det lite på vad man har för blogg också. Har man som ambition att skriva kvalitetstexter för en mindre läsekrets så kan man ju uppdatera mer sällan. Jag skriver något varje dag för jag har fått in en sådan rutin och det går av bara farten. Man kan ju ha ett tema på bloggen. T ex husdjur eller smink, litteratur eller bilar. Ja vad som helst. Eller så kan man bara skriva lite som man känner för det.. Men du märker snabbt att du har en egen stil och en ton på din blogg som är unik för dig.

Jag tänkte tipsa om en blogg på engelska av en amerikanska som heter Donna Simpson. Hon är väl mest känd för att varit kvinnan som vägt mest i världshistorien när hon födde barn. Tror hon vägde 240 kg vid förlossningen. Jag vill tipsa om denna blogg för den innehåller intressanta historier på lättfattlig engelska. HÄR kan ni läsa.

Ja så var det Alla hjärtans dag. Och jag ska behandla mig själv som en prinsessa idag. Skitsamma att man inte har någon att fira med man kan fira med sig själv. Visa sig själv ömhet, respekt och omtanke etc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.