söndag 9 februari 2014

Radio

Jag lyssnar på Kraftwerk-Radioaktvität. En skiva jag lyssnade på för 13 år sedan ungefär. Då jag bodde i New York och gamla minnen bara väller fram. Jag minns att det var en dag typ som denna typ jämngrått och vinter men utanför singlade ett stilla snöfall ned. Det var mysigt. I vår lägenhet bodde det utöver människor en hel möss som kom fram nattetid. Vi bodde i ett otrendigt område i Queens. Hyran var ändå hög. Jag var väl typ samma person då som nu men man har ju mognat av sina livserfarenheter. Jag kan ibland gräma mig över att jag inte stannade längre i New York och liksom smida medan järnet ändå var varmt. Men det hindrar ju inte mig från att återvända i framtiden! Om det än bara är som turist nån vecka eller två.

Jag håller på städa. Konstig hur man lyckas stöka ner en liten etta på 26 kvadrat på bara några dagar. Jag tycker det är lättast att börja i köket och diska undan så ser man resultat ganska snabbt. Jag känner mig ganska lätt till sinnes men jag är lite bekymrad över att jag drömmer så mycket mardrömmar om nätterna. Kan det ha med sömnmedicinerna att göra?

1 kommentar:

  1. Det kan absolut ha med medicinerna att göra. Jag har också drömt väldigt mycket mardrömmar på sistone, men jag har inte gjort några justeringar i min medicinering och har inte haft den biverkningen förut så jag vet inte varför jag skulle få det nu även om det är möjligt. De flesta sömnmediciner jag haft (och det är många) har mardrömmar som möjlig biverkning, så det är möjligt att det är det som drabbat dig. Jag hoppas att de går över, mardrömmar är fruktansvärt jobbigt. Kram Bea.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.