tisdag 1 oktober 2013

Efter 10

Nu går Malou efter tio. Ett tecken på att man inte har något jobb när man kollar på det. Jag försökte ringa Farsta stadsdelsförvaltning för att fixa det här med boendestöd. Jag behöver verkligen en knuff i rätt riktning när det kommer till städning och att göra iordning. Sen sökte jag ett sånt här uppsökande kundtjänst jobb och det låter ju soft jag kanske kan börja med det på deltid. Min egen affärsidé vill jag hålla lite on the low. Men jag kan säga så mycket som att det handlar om kläder i större storlekar inte som jag gör för jag kan inte ens sy en fåll utan kläder som jag direktimporterar. Jag behöver nån som kan jobba på timmar och som är kunnig inom ekonomi som är driven, framåt och organiserad som kan hjälpa mig att starta upp det här. Intresserad? Kontakta: beatrice.wahlberg@gmail.com


Dragon's Den på tv då blir man inspirerad till att bli en entreprenör. Richard Farleigh är min favoritdrake Inte nog med att han ser bra ut han är trevlig och inte så plump som de andra drakarna. Undrar om han vet att hans efternamn liknar svenska ordet för dangerous dvs farlig.
Det var en som skulle sälja in ett räddningssystem för fritidsbåtar jag undrar hur det gick med det.

Jag kanske ska testa det här steam. Fast jag spelar inte så ofta. På fredag är det Skunk fest. Ska bli kul att gå. Jag var på förra träffen.

2 kommentarer:

  1. Hej, bara så du vet i förväg, Farsta Stadsdelsförvaltning är då inte lätt att ha och göra med, så du inte förväntar dig något speciellt och blir besviken, men hoppas du kan få den hjälpen du är i behov och verkligen går så bra för dig som du önskar,

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för att du informerar mig om det. Jag viste inte att de var knepiga. Mitt behov av hjälp är dock så stort så jag måste nog kontakta dem. Vi får hoppas att jag får en bra handläggare.

    Kram

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.