onsdag 20 februari 2013

Fiktion

Ska skriva idag om den här karaktären, känner ingen sådan. Men jag kan låtsas. Han existerar i min fantasi och det räcker. Jag vet precis hur han ser ut och hur det låter när han talar. Jag målar upp en bild av hans barndom, hans tonår. Hans familj. Hans jobb, hans sexualitet hans relationer. Hans vanor, hans tillkortakommanden. Hans goda sidor. Självbedrägerier. Ovanor och laster. Listan kan göras lång. Dock blir det inte jag utan han och namn? har inte kommit på  nåt än. Det ska vara ett neutralt namn. Nåt vanligt. Något internationellt gångbart namn. Men inte för cheesy. Svårt.

Idag så känns allt som vanligt igen. Jag har lite paranoia men det klingar av lite i och med att jag blir bättre. Jag trodde när jag var sjuk att jag skulle kidnappas av en ondskefull hallick och såld till perversa galningar. Tur att det bara var en dröm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.