torsdag 25 oktober 2012

Ode to my fat

Student på Södra Latin 1999
Kolla vad smal jag är på bilden ovan om man jämför med idag alltså. Jag väger ca 80 kg mer nu än när det här fotot togs och jag var 19 år gammal och vägde ca 68 kg. You do the math. Min kära kompis som har hängt med sedan barnsben säger att hon är väldigt orolig för mig hon är ju van att se den här tjejen som ni ser här på bilden. Inte fläskberget som uppenbarar sig framför henne nu. Ja hon uttrycker sig inte så men det är ju det hon menar. Jag blev så ledsen när hon sa det att jag faktiskt tappade all aptit. Maten växte i munnen på mig. Jag är så ledsen att jag har blivit såhär fet. Jag vet när det började gå snett och det var för sju år sedan. Det var då jag blev sjukskriven proppad en massa medicin och allmänt passiviserad. Men jag kan bli den där tjejen som var fysiskt aktiv och hälsosam. Asså huden kommer ju hänga och brösten ska vi inte tala om. De kommer inte säga hej som de brukade göra. Men det gör inget för jag kommer att må så mycket bättre och vara en blytung erfarenhet rikare. Nu jobbar jag ju och äter bara häften så mycket medicin så ett rätt steg på vägen är det ju.

1 kommentar:

  1. Kram Bea, jag förstår att det var jobbigt men egentligen ska man ju vara glad att någon är ärlig och säger vad de tycker, och att de oroar sig är ju ett tecken på vänskap.
    Hur går det med LCHF förresten?

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.