fredag 19 oktober 2012

Ceremoni


Det var en borgerlig begravning. När man kom in så spelades en Madonna låt för Erik gillade Madonna. Det var massa killar från hans gamla arbetsplats. Stora starka karlar som hulkade av gråt. Min kompis Karin alltså Eriks syster läste en dikt och det var såklart smärtsamt för henne. Det var inte så mycket blommor på kistan för de anhöriga tyckte man kunde skicka in ett bidrag till "Rädda Östersjön" istället. Det var ingen klassisk musik utan mest pop. Tears in heaven spelades på gitarr också. Han som höll i det hela, han var ju inte präst men begravningförättare kanske man kan säga han talade om Erik var-han var driven älskade fiske, bilkörning, sport, hade en särskild humor och var lite försynt och tillbakadragen. Jag kände honom inte så bra men har ju sett honom sen jag var liten. När det var ta farväl vid kistan och "Mot okända hav" spelades så fällde även jag en tår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.