tisdag 9 oktober 2012

Arbetare

Imorgon ska jag på visning på den här lägenheten i Beckomberga. Läste igenom alla kriterier för att bli godkänd som hyresgäst. Så inga betalningsanmärkningar check, minsta årsinkomst 130 000 check, inkomst check, goda boendereferenser check. Så var det den sista paragrafen: "Sökande kommer att prövas enligt Stiftelsens ändamålsparagraf som beskriver vilka som tillhör Stiftelsens destinatärkrets (hyresgäster). I ändamålsparagrafen anges att destinatärer är arbetare eller därmed jämställda, folkbokförda i Stockholms län". Haha arbetare, jag kommer ju från ett medelklasshem. Måste man rösta rött också? Men jag jobbar ju inom vården och det borde gillas. Vi får se jag kanske ska en Vänsterpartiet knapp på visningen. Nä jag skojar jag kostar in 5 kr!

Idag var min moster här och jag hjälpte henne med en grej och för det fick jag 500 spänn plus lunch på Melanders fisk i Söderhallarna. Det kändes som när man var liten och fick veckopeng.

1 kommentar:

  1. Får jag också hjälpa din moster med grejer? :D

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.