fredag 17 augusti 2012

Tänder

Är lite orolig för mina tänder. De är i dåligt skick och jag lider av tandlossning. Jag tror att jag har sagt det förut men jag säger det igen. Vet inte vad som kommer att hända nu om jag måste dra ut alla gaddar. Hjälp vad hemskt! Många psykiskt sjuka har problem med tänderna, det kan vara att man bryr sig mindre om att borsta när man är sjuk och att medicinen påverkar salivutsöndringen. Man  kanske äter mer sötsaker också...ja hursomhelst är det hemskt att jag har drabbbats av detta också.

Jag var hos läkaren och han sa att jag skulle tänka efter ordentligt innan jag skulle skaffa god man eller förmyndare som det heter nu  för det är svårt att bli av med sen. Så jag ska fundera lite till. Man kan ju och sätta in pengarna på vissa konton som man låser också. Ni får gärna komma med smarta spartips! Storhandla is the shit eller hur?

I helgen ska jag bara jobba. Ikväll var det nåt kul på Riche men jag har inte mycket pengar och jag borde verkligen inte lägga mina pengar på nöjen som det ser ut nu.


2 kommentarer:

  1. Salivin el. xerodent på apoteket är bra om man har problem med muntorrhet. Vissa får tandvårdsbidrag om det är så att mediciner är orsaken till dina tandproblem. Kolla med din läkare.

    Ang. godman så finns det ju olika nivåer beroende på vad man behöver ha hjälp med. Man blir ju inte omyndigförklarad och ska ju alltid kunna avbryta om man önskar.

    Ekonomitips är väl det vanliga: ej handla på kretit eller låna. Planera utgifter, spara lite varje månad. Gör en budget. Du kan ju ordna autogiro på återkommande utgifter men då måste det ju finnas pengar på kontot. Och som du sa: storhandla!

    SvaraRadera
  2. Håller med Anonym, med en liten brasklapp - det KAN vara svårt att bli av med en god man. Det har läkaren rätt i. Det är som om man i deras mening inte kan bli bättre på något vis, och det är ju svårt att bevisa att man kan ta hand om sig själv bättre om man inte får testa liksom.

    Din pappa har ju bil, ni kan väl åka och storhandla tillsammans så kan du passa på att övningsköra?

    Salivin eller liknande kan du få utskrivet på recept om du har mediciner som ger dig muntorrhet, och så tandvårdsbidraget också.

    Kram Bea.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.