lördag 4 augusti 2012

rollercoaster.

Känslorna åker verkligen bergochdalbana men nu är det förhållandevis lugnt faktiskt. Jag kom på mig själv att liksom se förnuftigt på saker, nyktert och liksom objektivt. Inte färgat av egna  känslor och konstiga spöken och hallucinationer utan jag såg saker i dess rätta ljus. Jag såg mig själv och fick ömma känslor för mig själv. Jag ville ta hand om mig själv. Pyssla om och stoppa om. Tyckte så synd om mig själv bara sådär helt plötsligt. Man är så grym och elak mot sig själv. Det är inte rätt att behandla sig själv på det viset.

Ett uppdämt självhat jag har i mig väller fram när jag t ex ser mig själv på bild. Det är svårt att kontrollera eller stävja det. Det är som ens självförtroende blir som bortblåst och ersätts av motvilja.

Idag så har jag bara gått på autopilot. Gjort saker som jag gjort hundratals ggr förut. Jag hoppas det händer något roligt ikväll. Skullevara underbart att gå på date!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.