torsdag 26 december 2019

Vad jag gjorde bra 2019

Här kommer 10 saker jag gjorde  bra utan inbördes ordning.

1.  Slutade röka. Rökte två paket om dagen. Började när jag var 13. Slutade när jag var 39. Alltså rökte jag i 26 år. Jag gick upp 16 kilo ganska omgående eftersom jag bytte ut ciggen mot godis. Men jag tänkte ha som nyårslöfte att sluta med godis.

2. Flyttade till större lägenhet. Jag har redan fått klagomål från grannarna men jag trivs hundra gånger bättre här Hökarängen än i Farsta Strand. Det är ett förstahandskontrakt som jag fixade helt själv genom interna byteskön på bostadsförmedlingen.

3. Försöker tänka på vad jag säger och hur jag formulerar mig vill inte vara en energitjuv eller såra andra.

4. Sparade undan 3000 kr i en fond trots att jag är fattig.

5, Tog inte livet av mig trots att jag många gånger ville dö.

6. Slutade tro på tomtar och troll att Säpo spionerar mig och att FBI avlyssnar min telefon.

7. Jag har inte åkt in på psyket i år

8. Jag har inte låtit mig utnyttjas av äckel.

9. Jag har inte gjort nåt kriminellt,

10. Jag har inte knarkat eller supit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.