torsdag 5 december 2019

Tänderna

On top of alltings jävla elände har jag problem med tänderna också. Tandläkaren sa att jag antagligen måste dra ut mina framtänder och då ersätta  med implantat som kostar 25 000 kr per tand. Så 50 papp för två framgaddar det var inte dåligt. Jag ska söka pengar ur fonder till det. Vad ska man göra liksom när man är en fattiglapp? Min pappa har ju inga guldbyxor som det bara är att ösa pengar ur. Men då är det nog bäst att någon från psyk hjälper mig med det. För de som bistår med pengar  lyssnar nog inte så mycket på någon som är psykiskt sjuk.

Jag tog min spruta men jag har en teori och det är att jag har blivit sjuk av medicinen  för jag har ju fått såna där riktigt läskiga symptom när jag har lagt av med medicinen tvärt.  Men jag är ingen läkare och får förlita mig på att psyket är lika seriösa som dom utger sig för att vara. Men jag tycker faktiskt att överlag att psykvården suger. Man får ingen större hjälp. Jo om man är riktigt illa däran och vill ta livet av sig så sätts det in stora resurser, Men sen däremellan när man klarar att gå till öppenvården får man ju bara medicinsk hjälp sällan terapi. Jag tycker att varje person borde få en stödperson som hjälper den sjuka med att orka med vardagen. Följer med på varje möte med psykiatrin och ser till att patienten får den vård de förtjänar,

Läste om en kvinna som går på sjukersättning. Hon skulle bara klara sig på 4000 när hyran var betald. Hon hade ingen dator och bara tre kanaler på tvn, Hon levde på mataffärernas extrapriser. Jag har ju det bättre ställt än henne. Eftersom jag har stöd från min pappa. Men sen när pappa är död så måste jag ju klara mig själv.



1 kommentar:

  1. Prova att kontakta denna tandläkare: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tandlakaren-john-berksenius-hjalper-utsatta-absolut-inte-bara-hemlosa

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.