fredag 20 december 2019

Kristall

Jag har drabbats av kristallsjukan. Det är när nåt i innerörat har gått sönder och gör så att man får yrselanfall. Det går att behandla men jag ska vänta i några veckor för att se om det går över av sig själv. Rummet snurrar av sig själv när jag får det där anfallen. Det är lite obehagligt faktiskt.

Jag tänkte på det där med vänner. Jag har nog vänner men jag kanske inte är en sån bra vän själv när jag är sjuk. Jag fick iallafall ett julkort av S och blev glad. K är min vän också. Hon har familj man och barn och har fullt upp med det. Sen finns det de som har försvunnit bort. Men jag delar goda minnen med dem iallafall. Sen finns det ju dom som inte tycker om mig men jag behöver inte tänka på dem. Folk brukar säga att människor tycker om mig när jag är ledsen. Jag ska sluta gå till spåkärringar och medium för att de ska tala om hur jag ska få nya vänner eller hitta kärleken. Jag ska försöka stärka min självkänsla och våga mig ut lite mer bland folk. Bygga upp mitt mående successivt. Som det är nu är jag mest hemma ugglar. Stänger man dörren om sig träffar man inte en människa.

Jag drömde om FBI i natt att de kom som en deus ex machina och sa att jag skulle jobba för dom i USA och att de skulle vänja mig av med alla de här medicinerna. We want to hire you. Jag skulle inte längre leva i fattigdom och var insyltad i psykiatrin och de skulle hjälpa mig att gå ner i vikt också. Jag skulle bli en ny människa. Embraced by people and accepted in society.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.