fredag 27 december 2019

my 600 lb life

Det finns ett tv-program som heter my 600 lb life. Det handlar om extremt feta personer i USA som försöker förändra sina liv och går ner i vikt med hjälp av gastric bypass och en läkare som heter Dr Now. Alla lyckas så klart inte lika bra. En del klarar dock av att ändra på sina dåliga kost och motionsvanor och går ner rejält i vikt medans andra är fast i samma hjulspår och inte går ned ett gram. Det är lätt att döma dem efter deras utseende men när man ser bortom fetman så lär man känna människorna bakom den stora fasaden och de längtar alla efter ett friskare och hälsosammare liv. Jag är ju på väg mot den viktklassen själv om jag inte sätter stopp. Jag vill inte bli så fet att jag inte kan resa mig ur sängen eller få plats i en bil. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.