måndag 10 augusti 2015

FET

Vaknade för nån halvtimme sen. Jag tänkte gå ut och gå en lång promenad samt träna. Jag har en svaghet för att äta på natten och igår gjorde jag det igen. Jag får jättedåligt samvete när jag har gjort det och nu känns det som allt är förstört efter som jag åt så bra på dagen. Men det är bara att ge sig på det igen. Inte ge upp utan kämpa. Tro inte gastric bypass kommer hjälpa eftersom jag måste ändra hela mitt beteende och min inställning till mat. Jag skulle antagligen gå ner i vikt först men sen gå upp igen. Min pappas kompis som är kirurg sa att många GBP opererade häller i sig smör och smält choklad. Tänk om jag blir en sådan? Jag tror säkert att operationen är bra för en massa människor men inte för mig. Nån på Ask.fm tyckte att jag skulle söka till biggest loser och det har jag faktiskt gjort en kom och kom till intervju men inte längre. Men jag kanske ska söka igen. Men jag vill inte bli en sån som folk sitter i tevesoffan och skrattar åt! Tror att jag verkligen kan fixa det här själv. Det krävs bara lite vilja.

Jag väger 170 kg och är 173 cm lång. Jag har ett BMI på 56.8 och lider av svår fetma. Jag måste ju gå ner i vikt om inte annat för min hälsas skull. Pappa brukar säga med killar att jag kommer få fler att välja på om jag går ner i vikt. Det är klart att jag vill träffa nån vettig karl nån gång och få barn och det blir nog svårt att bli gravid nu. Jag får ju min mens som jag ska men ändå. Det blir många komplikationer för feta som föder.

För tio år sedan vägde jag 75 kilo. Jag kanske inte når ända dit men till 100 kilo vill jag i varje fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.