tisdag 11 augusti 2015

Chokladfondant

Pappa skällde ut mig igår och jag förstod verkligen varför han blev arg då jag varit hemma hos honom och skräpat ner. Han säger att han måste få vara ifred! Jag bad om ursäkt och lovade bot och bättring. Sen städade jag upp det var inte så farligt det jag hade skräpat ner tycker jag. Jag hade spillt lite kaffe på golvet och glömt att diska en kastrull med fastbränd couscous. Jag älskar min pappa men det är bra att vi inte bor tillsammans längre. Jag saknar honom ibland och åker till hans lägenhet. Han har nycklar till min och jag till hans. Att vi är så nära beror nog på att han blev den ensamme föräldern när mamma dog. Jag lovar att om jag försvann skulle han ringa polisen efter max 12 timmar han hört av mig senast. Jag är ofta pank och lånar pengar av honom. Har sagt -Betala räkningen gubbjävel! Ska bli mer självständig jag är ändå 35 år.


Min lägenhet är en etta på 26 kvadratmeter. Jag har en tv och en dvdspelare och dator. Jag brukar roa mig själv med att vara mycket inne på sociala medier.  Det tycker jag är kul. Jag spelar inga dataspel.


Idag stötte jag på en gammal klasskompis som jobbar på en restaurang på söder. Hon sa att hon skulle bjuda mig på chokladfondant. Men jag bantar ju. Igår var ingen bra tid ur ett hälsoperspektiv. Jag åt en massa onyttigt och rörde inte på mig men idag ska jag gå till Sats och äta sallad.

2 kommentarer:

  1. Ända sen jag började följa bloggen har du skrivit att du ska gå ner i vikt men det har blivit tvärtom. Du bestämmer dig men trillar dit igen nästa dag. Kanske är det så svårt för dig att du inte klarar det själv? Finns det ingen hjälp för överviktiga att gå ner? Typ överviktscentrum på olika sjukhus och så. Som du skriver är ju 170 kg väldigt mycket och farligt, speciellt ihop med rökning. Jag hoppas du hittar ett sätt att ta hand om dig själv. Och jag hoppas du struntar i att svara på de mest kränkande frågorna på ask, det har du ingen skyldighet till. Kram/Stina

    SvaraRadera
  2. Det är rätt analyserat! Jag trillar ständigt dit. Jag gick på överviktscentrum ett bra tag men misslyckades med att gå ner. Jag har även provat Viktväktarna, viktklubb och Lchf med mera. Jag vet inte vad jag mer ska testa. Det känns lite tröTlöst. Jag ska sluta svars på de värsta frågorna. Du har rätt jG har ingen skyldighet. Kram

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.