lördag 23 juni 2012

Sjukdomsinsikt

Jag känner en kille som har jobbat inom psykvården i en massa år. Han säger att många går dit när de tagit slut med pojk/flickvän. Klart att man vill ta livet av sig då men om man ska vara krass så måste man ju ändå kunna tåla lite motgångar i livet. Jag gick till psyket för att jag gick upp så otroligt mycket i varv och pappa oroade sig för mig.  Det visade ju sig att jag hade bipolär sjukdom typ 1. Jag kommer alltid vara sjuk de kommer bara kunna medicinera bort symtomen. Jag har efter många år med huvudet kört i väggen fått sjukdomsinsikt. Men jag har ju mycket som är friskt, jag vill ju inte nån nåt illa men jag tolererar inte att bli behandlad hur som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.