torsdag 28 juni 2012

Pallar

Pallar inte att träna idag. Jag slänger mig på en filt och läser en dålig bok som jag köpte på myrorna. Vill inte skriva vad den heter. Den är svensk ganska så nyskriven bok i varje fall. Jag ska jobba ikväll vilket innebär 4 km promenad så då får jag lite motion. Jag ska lämna pengarna hemma så att jag inte köper något onyttigt på 7/11 eller pressbyrån. Problemet är egentligen inte hungern utan suget. Jag vet att man ska försöka stå emot men det är så svårt. Medicinen underlättar ju inte direkt heller. Jag äter jättemycket när jag mår dåligt, det har jag alltid gjort. Konsekvensen blir att jag går upp i vikt och då mår jag ännu sämre och äter ännu mer. Men det går att ändra ett beteende. Jag slutade ju fan att röka efter 17 års bolmande. Jag gillar att röra på mig men nu är jag så stor att det är svårt att röra på sig, men jag såg en dokumentär om en supertjock människa som satt i rullstol och han ville gå ner i vikt och började klappa med händerna i början och sen röra på benen. Sen hade han gått ner så jävla mycket att han kunde få vara med i såna här käcka träningsvideos. Tyvärr gick han upp allt sen och fick sitta i rullstol igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.