måndag 11 november 2013

Sebra

Igår var jag så otroligt trött. Det bara värkte i hela kroppen och fötterna var svullna. Jag tror det är för att jag har gått och stått så mycket. Jag fick alla fall upp dessa Sebra Hyllor (se bild ovan). Nu har jag tvättid och kläderna hänger i torkrummet och är i torktumlaren. När jag satte upp hyllorna så tänkte jag att de skulle vara i bra räckhöjd och at de skulle passa in på väggen med teven. Jag är på det stora hela rätt så nöjd med inredningen so far men möjligtvis är det lite plottrigt. Men jag gillar det! Jag köpte Sibille Attar skivan på vinyl. Jag umgicks ju med henne lite för tio femton är sedan. Skivan är ju fantastiskt bra. Helt makalös! Jag ska bjuda in henne till min inflyttningsfest så om hon kan komma så kan hon signera skivan med spritpenna. Jag träffade henne senast för kanske ett år sedan på krogen. När jag gick så sa hon: Du var liten men naggande god!

Idag ska jag träffa sjuksköterskan på Affektivt Centrum. Hon är lite bäng i huvudet men snäll. Jag upplever att man egentligen inte får någon hjälp av samhället. Man får hjälpa sig själv!

2 kommentarer:

  1. Vore intressant och veta vad för slags konkret hjälp du önskade dig?
    Då det snarare verkar som att samhället mer eller mindre är uppbyggd på det sättet att man måste kunna klara sig själv från början.. den hjälpen vården ger är väl för det mesta medicinering? Har du fått terapi någon gång?
    Du har rätt att kräva den hjälpen du behöver, stå på dig!!

    SvaraRadera
  2. Jag som bipopatient hade önskat mig handfasta råd precis när jag fått min diagnos, vad som är bra att göra och undvika och vilka tecken man ska hålla utkik efter när det gäller begynnande mani, depression och psykos. Det är SJÄLVKLART att det är svårt att känna de sakerna, men man kan ju försöka själv åtminstone. Jag har precis fått erfara att jag i princip inte tål NÅGON stress längre, och min terapeut och läkaren säger att det är väldigt vanligt hos bipomänniskor. Det är någonting jag inte visste, nu har jag pressat mig för hårt och blivit ÄNNU känsligare och det är osannolikt att det blir bättre - snarare tvärtom. Så om man frågar mig, så hade jag velat ha mer råd om hur man brukar funka som bipo.
    Hoppas att sköterskan var mindre bäng än förra gången. Kram Bea!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.