fredag 8 november 2013

Dag 10 – Ditt bästa viktminskningstips?

Annars så lever jag inte efter devisen Less is more. Men när det gäller banting och övervikt som man vill bli av med så är mitt bästa tips att inte krångla till det! Skriv först ner allt du äter under en vecka när du äter som du brukar. Sen så går du igenom listan och går igenom sånt du klarar dig utan. Lite samma tänk som när man ska göra en budget. Ät tre mål och följ tallriksmodellen. Halva grönsaker, en fjärdedel kött , fisk eller nåt annat proteinrikt. Andra fjärdedelen risa, pasta eller potatis. Tugga maten långsamt. Det här brukar funka för de flesta. Emellan målen så kan man äta 3-4 frukter och drick vatten. Om du är sockerberoende gör ett schemaför avgiftning då du fasar ut sockret succesivt. Men skippa dyra medlemskap i viktminskningsförbund. Du kan själv. Tänk så att jag kan. Jag har makt över mitt liv att förändra det jag inte är nöjd med. Krångla inte till det less i more. K.I.S.S.- Keep it simple stupid! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.