söndag 3 november 2013

Dag 05- En bild på en plats du varit på


New York

Som Frank Sinatra sjunger

"If I can make it there
I'll make it anywhere
It's up to you
New York, New York "


Jag bodde i New York i ca ett år 2000-2001. Jag åkte hem strax en månad före terrorattacken. Det jag minns var att det var så jävla mycket folk precis överallt och att det var så mycket intryck hela tiden. Det bästa jag visste var att bara gå block efter block på Manhattan mitt i natten. Det var också dyrt allting. Men jag kände mig verkligen säker och trygg nästan jämt. Jag kommer aldrig glömma hur det var att vara ung och bo i en av världens stora metropoler. Jag kommer tillbaka. It's up to you New York, New York!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.