tisdag 12 november 2013

Hjälp fråga och svar

Vore intressant och veta vad för slags konkret hjälp du önskade dig?
Då det snarare verkar som att samhället mer eller mindre är uppbyggd på det sättet att man måste kunna klara sig själv från början.. den hjälpen vården ger är väl för det mesta medicinering? Har du fått terapi någon gång?
Du har rätt att kräva den hjälpen du behöver, stå på dig!!
 
 
Jag ha tjatat om att få terapi hur mycket som helst. Då jag bodde hos min pappa och allt var fördjävligt lyfte varken psyket eller soc ett finger för att hjälpa mig då jag mådde skitdåligt. Håller faktiskt med dig om att de vill att man ska sköta sig själv och ja från dag 1 i kontakt med psykvård har jag blivit erbjuden enbart medicin som behandling. När jag var intagen på vårdintyg så var det ingen som pratade med mig. Man fick bara medicin. Jag har aldrig fått samtalsterapi nej bara är jag betalat för det själv privat. Jag hade önskat att man hade fått mer information om mediciner som de ger t ex. Jag visste t ex inte att man skulle gå  upp så mycket i vikt som jag har gjort. Eller att de gav tips på böcker man kan läsa o psykisk sjukdom. Allt har man fåt söka upp själv. Den hjälp jag vill ha är att man utformar ett program då man har en målsättning att man ska tillfriskna. Medicinen botar ju so bekant enbart symptomen. Jag tänker stå på mig och inte ge upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.