måndag 19 januari 2015

Sömn

Sitter på biblioteket. Jag gick upp väldigt tidigt i morse för jag skulle lämna sömnutrustningen samt prata med läkare. Väl där sa läkaren att det hade noterat snarkningar och andningsuppehåll och att jag därmed lider av sömnapné. Det kom ju inte som en överraskning precis jag har misstänkt det själv. Det som händer nu är att jag får en syrgasmask att andas i om nätterna. Det känns ju lite jobbigt att ha drabbats av en ny åkomma trots att jag tror att jag lidit av den i flera år. Men det blir nog bra med syrgasen och jag kommer nog att bli piggare om jag får sova ordentligt.

Efter läkarbesöket gick jag och åt frukost sen tog jag tunnelbanan till Farsta och begav mig till simhallen det gick lätt att hitta med gps i mobilen. Jag simmade lite men jag märkte att jag trycktes uppåt när jag simmade bröstsim så det var lättare att simma på rygg. Jag har en ny baddräkt med en liten kjol. Det känns bättre att bada i den än i en vanlig. Jag ska börja med vattengympa. Bra träning för överviktiga!

Nu kommer tröttheten över mig igen. Men jag ska hålla mig vaken. Kanske gå till Cinemateket ikväll. Där de visar Amanda Adolfssons nya. Jag har inte riktigt fastnat för någon av hennes filmer men det ska bli kul att se den nya.

1 kommentar:

  1. Hoppas att syrgasen funkar för dig så att du får sova bättre, man blir ju absolut piggare med bra sömn. Ska hålla tummarna för att det funkar!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.