torsdag 15 januari 2015

Psykologen

Det är lite svårt att gå ute för det är så knöggligt med all is. Jag borde verkligen promenera mera.

Idag skällde pappa ut mig då vi pratade om min ekonomi. Jag valde då att åka hem för jag ville inte bli kallad idiot och andra saker, Visst förstår jag honom också och verkligen att han är trött på att låna ut pengar han aldrig får tillbaka. Jag ska bättra mig och han har sagt att han inte ska låna ut en krona till då får jag försök klara mig ändå.

Gick och fikade på Farsta bibliotek. Det ligger ett litet café i anslutning till biblioteket. Jag var inte ensam utan med en kompis som också skriver.  Vi pratade bland annat om Beckomberga av Sara Stridsberg. Jag ställde mig i kö på den men jag får nog vänta länge på innan jag får den. Kanske ska köpa den. Sen pratade vi om hipster psykologer som mest verkar vilja vara psykologer av karriärmässiga skäl och inte för att hjälpa människor som verkligen mår dåligt och lever med självmordstankar. Jag tror absolut att det finns bra psykologer. Sen ska man ju funka ihop. Alla passar ju inte ihop. Jag var hos en psykolog kanske 10-15 gånger. Det kändes som att sitta och fika med en kompis. Man kom inte in på djupet om man säger så. Jag har dock inte tappat hoppet om att få komma till en bra psykolog och verkligen få hjälp. Min behandlare sa att man måste ha ett konkret problem om man söker terapisamtal. Jag vet inte om jag har ett sådant. Jag vill bara må bättre. Fast just idag mår jag ganska bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.