lördag 16 mars 2013

Under bron

Hade hört talar om detta ställe- Under bron. Jag gick dit. Klockan var väl ca 23:00. Det var bara jag där typ. Ställde mig vid baren och öppnade en öl. Då kom en kille fram till mig han var den typ den andra personen där. Han var trevlig men han var så självsäker så att det nästan var löjligt. Han pratade om att han gillade metal och hårdrock. Fast han såg inte så rockig ut. Jag sa att jag också var rock tjej men att jag lyssnade mer på indie rock. Sen kände jag att jag inte ville prata med honom längre det kändes som om han var ute efter nåt liksom. Han gav konstiga vibbar så jag ursäktade mig och gick.

Det var schysst stämning. Trots alla säkerhetsvakter så var det lite knarkig dimma över allt inte för att jag såg nån påtänd men ändå. Jag vet inte den där snubben kanske var en pusher vad vet jag. Äsch jag ska inte tro ont om alla jag möter.

Sen kom det mer och mer folk. Många turister som var ute på grönbete. Samplad 70 tals disco lät det som strömmade ut över ena dansgolvet. En kille satt och grät. Kanske över en tjej. Hans polare tröstade honom. Jag tänkte ge bort en biobiljett som plåster på såren.

Då var det nån som greppade tag i mig och släpade mig till ett hörn. Jag trodde jag blivit haffad om det var voxran som gjorde att jag fick stora pupiller. Men det var bara en kille som ville ha sällskap. Jag tyckte inte han var så attraktiv. Så jag gick igen. Sen gick jag hem och träffade Tommie X och Festa mysa maila m fl på vägen. I hissen upp till mig så språkade jag med min granne 17 år som varit på nån fest. Jag tipade honom om falskleg för det brukade jag köra med. Ibland garvade bara vakterna för attt det var så olikt. En sa att det här kunde lika gärna vara Michael Jackson.

1 kommentar:

  1. Låter som en rolig kväll. Själv är jag jättebakis.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.