måndag 11 mars 2013

Fishy

Min idé om det där med könskvoteringen på dramatiska institutets regilinje blev rådissad idag på genomdraget av både de andra eleverna och läraren. De tyckte att idén inte passade in på filmvetenskapen. Så nu måste jag byta och jag tror att jag ska skriva om hollywood remakes och då den kvinnliga huvkaraktären blir annorlunda och mer anpassade till mainstreamideal. Jag tänker främst på Män som hatar kvinnor/The girl with the dragon tattoo och karaktären Lisbeth Salander. I mina ögon är hon mycket softare och vänare i den amerikanska versionen. Liksom lite punkig men inte lika trashig som i den svenska. Kan ni hjälpa mig med att komma på fler hollywoodremakes då den kvinnliga huvudkaraktären liksom genomgår en metamorfos a la Hollywood. Let me in ska jag inte ha med tror jag eller jag har inte bestämt mig. Jag vill ha nån film från ett annat land. Håller på att googla!!

Just det igår så kollade jag på tv och zappade mellan kanalerna och då fastnade jag för "catfish tv". Jag skrev ju om Catfish när jag såg den. Ok i catfish tv så hjälper killarna från filmen tjejer och killar också tror jag som har pratat med nån på nätet men inte vågat träffa i verkligheten för att det var nåt som kändes fel och då reder killarna ut det. Igår var det en svart tjej som hade blivit vän med en en kille på facebook och han var skitsnygg och jättegullig och allt men så var det ett krux-han existrerade inte. Utan det var en rival till henne som bara ville djävlas lite. Hon blev helt knäckt när hon fick reda på att det bara var bluff och båg. Lite farligt med internet. Jag kom ihåg tror det var 1997 så träffade jag en kille som kom från Göteborgsområdet på passagen chat. Vi skickade bilder och det kändes bra men när vi träffades så hade vi liksom ingen personkemi och han var svintråkig och kategorisk. Hna gillade nog inte mig nåt vidare heller tror jag. Såg honom på Guldbaggegalan då han vann pris för nån dokumentärfilm. Han skulle nog inte känna igen mig om han såg mig nu. På den tiden var jag rätt smal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.