onsdag 31 augusti 2016

Svårt

Läste lite i en filmhistoriabok för att fräscha upp mina kunskaper som jag erhöll då jag läste Filmvetenskap. Det gick rätt bra att läsa trots att texten var på engelska. Jag kunde koncentera mig hyfsat. Det ser jag som ett framsteg. Annars känner jag mig lite nere idag och har svårt att se en mening med saker och ting. Jag skulle vilja radera ut mig själv från existensen. Nu menar jag inte att jag tänker ta livet av mig men jag önskar att jag inte fanns. Mitt liv känns så hopplöst. Jag tycker sällan att något ger mig glädje. Jag vill älska någon men jag kanske måste börja med att älska mig själv.

2 kommentarer:

  1. Ååh jag förstår exakt känslan. Inte aktivt begå självmord, bara försvinna. Jag fick till slut en helt fantastisk psykoterapeut som lärde mig att sluta döma mig själv hela tiden och, faktiskt, tycka om mig själv.
    Man får inte alltid de föräldrar/trygghet man behöver (eller förtjänar) & jag fick lära mig att börja bry mig om mig själv som en förälder hade gjort. Jag önskar verkligen att du kan hitta en terapeut som kan hjälpa dig. Kbt har aldrig funkat för mig heller, ge inte upp!

    SvaraRadera
  2. du är bäst bea. din blog är intressant och läsa.
    ja heter maria och känner lika dant kanske inte lika dant,
    men att de är meningslöst ibland. du har ett fint liv bea.

    kram maria

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.