tisdag 30 augusti 2016

Svordom

Jag var och såg The Lobster igår men den var inget bra. Den handlade om ett samhälle där det var förbjudet att vara singel om man var singel i mer än 45 dagar förvandlades man till ett djur. Den var konstig och märklig på ett litet obehagligt vis. Det fanns ingen värme i filmen utan allt var cyniskt och kallt. Sen såg jag Grand Hotel en film med Greta Garbo. Den var inte heller så bra men den var härligare att se.

Jag mår lite bättre men jag kommer ofta på mig själv med att svära högt för mig själv. Att utbrista fan eller jävlar t ex. Jag använder dock inga könsord när jag svär. Jag säger inte kuk eller fitta. Det finns väl dom som gör det men inte jag.

Jag ska se Läkaren på landet. En fransk feel good film. Det mår man säkert gott av.

Jag drömde om när jag var 24 år och pluggade Filmvetenskap på Universitetet. Tänk vad ung jag var då och nu är man snart 40 år. Jag tror jag ska ordna en 40 års fest. 30 års festen blev ju legendarisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.