fredag 2 september 2016

Solo

Beställde kläder till bröllopet men jag råkade ta för stora skor. Det var ju synd. Jobbigt att gå i för stora skor ju.

Jag mår lite dåligt som vanligt. Känner mig så tung och tjock. Var och såg The Shining igår på stor duk. Det var kul. Det var den europeiska omklippta versionen dock. Men det gjorde inget för mig.

Känns som om jag alltid kommer att vara singel. Jag är 36 år och har aldrig haft något längre förhållande bara korta. Jag har givit upp hoppet. Jag har helt enkelt inte nån tur i kärlek. Jag har dejtingsida uppe men de som kontaktar mig vill bara ha sex. Ingen frågar om jag vill gå och fika eller så. Jag sållar bara bort de profiler som är tomma utan text och bild. De andra läser jag och försöker bilda mig en uppfattning. Jag är så trött på att leva mitt liv solo. Gå på bio själv, äta på restaurang själv. Bo i eget hushåll själv etc. Jag har bilder uppe så man ser att jag är stor och förklarar i texten att jag är överviktig. Det känns bäst att vara ärlig från början så att ingen känner sig lurad. Det var någon som sa att jag skulle sänka mina krav men jag har inte så höga krav jag vill bara uppleva äkta kärlek. Det är väl inte för mycket begärt. Jag kanske överromantiserar bilden på att leva i ett förhållande. För det har väl ups and downs som allt annat. Men jag vill så gärna ha en egen liten familj. Jag drömmer om det i smyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.