fredag 5 augusti 2016

Förvalta mitt pund

Jag sov hela dagen igår. Jag kunde inte sova föregående natt. Jag köpte Stockholm Delete av Jens Lapidus på Konsum och den är väl bra för att vara kriminalroman. Jag har läst 250 sidor hittills. Men det var inte därför jag inte sov för att jag hade köpt den boken utan för att jag var klarvaken och pigg. Propavanen funkade inte. Jag vände och vred mig och fick se natten bli dag. Det var plågsamt.

Men nu är jag utvilad och mår bra, Håret är tovigt. Jag har lite kvar av Kiehl's inpackning med olivolja till att reda ut härvan. Jag tycker det är skönt att ha en dörr att stänga om sig så man får vara ifred. Det är inte alla som har det. Jag är lite bekant med en hemlös dam och hon sover i trappuppgångar mest. Vilken tillvaro!

Jag har inte skadat mig själv eller tänkt så mycket på självmord. Nån dag kommer ju jag att dö och tills dess bör jag göra det bästa utav mitt liv och förvalta mitt pund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.