torsdag 21 maj 2015

Var på Judiska museet. Det var en upplevelse att vara där. Hela museet var helt snett och vint och i en sektion så låg det metallplattor på marken som var utformade som ansikten. När man gick på plattorna så ekade det i hela rummet. Ett monument över alla som blev mördade i förintelsen. Sen fanns det en trädgård som också var sned med betongpelare där det högst upp var olivträd. Det var intressant att besöka judiska museet man fick ta del av historia såsom nutida händelser. Jag åt lunch på Amrit en indisk restaurang där man fick smaklig spis för 10 euro. Jag var så trött sen för jag hade inte sovit ordentligtså jag     gjorde inget speciellt på kvällen men jag tänkte göra mer idag! 

1 kommentar:

  1. Så himla viktigt men tungt att besöka sådana platser.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.