torsdag 7 maj 2015

Seafood

Vi var på Oyster bar igår. Se bild nedan. Vi åt fem rätters meny. Först fick vi in 1 löjromscrustad och en liten brödbit med skagenröra sen en hummersoppa och sen skaldjursplatån med räkor, kräftor, ostron , hummer och krabba. Efter det så fick man en pilgrimsmussla på ruccolabädd och till efterrätt creme brulé. Det var jättegott allting och vi drack vin och öl till. Det var mysigt och lugnt i restaurangen och i högtalarna hördes David Bowie. Ägaren kom fram till vårt bord sen, en herre i cowboyhatt. Han berättade att Bowie är hans största idol och tittade man sig omkring i lokalen kunde man se det då det hängde flera Bowie tavlor på väggarna.. Jag kan rekommendera Oyster bar. Notan för tre personer gick på lite drygt 3000 kr och det är ju inte så farligt om man vill festa till det nån gång. Jag blev ju bjuden eftersom jag fyllde år men jag skulle kunna tänka mig att spara pengar i några månader för att ha råd.

Igår fick jag en massa gratulationer på Facebook. Man blir alltid glad då folk bemödar att höra av sig.
Snart drar det ihop sig till min Berlinresa och det ska bli underbart roligt att ge sig iväg. Jag fick 70 euro av min syster. Det kanske räcker till taxin från flygplasten till Hostelet. Nä så dyrt blir det nog inte. Jag har hört att Berlin är en riktig kontantstad och att många restauranger inte tar kort. Då är det bra att ha lite kontanter på sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.