söndag 24 maj 2015

Hem snart

Jag åker hem ikväll! Det är ganska många timmar kvar så jag funderar på att se karnevalen som ska vara idag! Fast jag har lite svårt för kompakta folksamlingar. 

Under min vistelse här har jag tänkt över mitt liv och tänkt på vad jag ska göra för att förändra det till det bättre. Det är lätt när man är hemma att inte se mönstren i ens beteende och leverne men kommer man till annan ort så kommer man i bästa fall till insikt om hur man har levt. Jag behöver i alla fall sysselsätta mig mer och vara mer bland folk. Sen måste jag ta idag med vikten. Fetman begränsar mig mycket på många plan. Fysiskt har jag en  hel del åkommor och saker som begränsar. Socialt så undviker man människor med risk att bli dömd. Tror att jag kommer få bättre självförtroende om jag blir smalare. 

Tänkte på en sak och det är att det inte är så många romer i Berlin. Jag har bara sett en med tiggar mugg. I Sverige sitter de ju utanför varje mataffär. Undrar vad det kan bero på! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.