söndag 1 mars 2015

Survive

Känner mig lite sorgsen till sinnes utan att något särskilt har hänt. Igår var jag och såg Ivans barndom på Cinemateket. Jag skulle först se den tjeckiska filmen efter men jag hoppade över den. Gick och åt tempura istället. Ivans barndom var bra, den var läskig på sitt sätt.

Idag var jag hos min moster och åt lunch. Hon är ju sjuk. Har cancer, tror närmare bestämt att det är Hodgkins lymfom hon har drabbats av. Egentligen var det lite överambitiöst att ordna lunch för mig, min pappa och tre väninnor. Jag tror inte hon orkade riktigt. Maten var okej men kom i pytteportioner. Sen var moster tvungen att gå och vila. Jag tror att jag ska bjuda henne på lunch nån gång i dagarna. Ta hand om henne lite.

Jag tror att man klarar mer än vad man tror. Man är starkare än vad man tror och har livsgnista som är svår att släcka. Alla råkar ju ut för prövningar i livet. Men man överlever.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.