fredag 27 mars 2015

Sugar

Ikväll ska jag på Skunkfest som firas ute på krogen. Det kan göra gott för mig att komma ut lite bland folk eftersom jag bara suttit hemma de senaste dagarna.

Jag går ju runt och är rädd för att få diabetes eftersom jag är i en riskgrupp i och med att jag är så pass kraftigt överviktig som jag är. Men jag tog prover och jag har inte diabetes om än lite högt blodsocker så jag ska börja med Metformin som gör att man går ner i vikt förutom att den är bra för dem som riskerar att få diabetes. Jag har även börjat med en ny diet. 16:8 som är en periodisk fastemetod. Man fastar 16 timmar och kan äta som vanligt under 8 timmar. Det fungerar bra faktiskt.

Lägenheten ser ut som ett bombnedslag just nu. Måste städa! Så måste jag hämta ut min medicin från apoteket också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.