tisdag 3 mars 2015

Hon skrev

Boken går trögt att skriva. Jag tycker att det mest blir plattityder och klichéer staplade på varann. Jag måste fråga mig själv? Varför vill jag skriva boken? Jo, men det är ju för att jag vill ha ut berättelsen som jag gått och grunnat på så länge. Jag älskar också att skriva både psykiskt och fysiskt. Jag älskar att knappa fram texten och tänka efter. Nu har jag skrivit lite och jag våndas över att läsa för jag tycker det är så dåligt. Jag tror det blir bäst om jag bara skriver utan att läsa igenom det jag har skrivit. Jag ska bara skriva helt enkelt.

Med mig är det bra annars. Jag fick veta via Facebook att en jag vet vem det är men inte kände är död. Han dog i cancer. Jag tänker då på min egen hälsa som är ganska bra trots omständigheterna. Att jag ska skatta mig lycklig över att jag inte har t ex cancer. Men jag har ju en annan allvarlig sjukdom schizoaffektivt syndrom. Den är ju också dödlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.