torsdag 5 mars 2015

Jesus

Det var riktigt varmt i solen idag. Jag får vårkänslor! Jag ser fram emot min Berlinresa. Den blir nog av i juni.

Jag var ute igår och stod i korsningen Götgatan/Folkungagatan när det kom fram en kvinna och frågade om jag tror att jag kommer till himlen eller helvetet när jag dör? -Himlen hoppas jag, svarade jag då varpå kvinnan säger att jag lever i synd och måste överlämna mig åt Jesus Kristus för att få syndernas förlåtelse och på så sätt komma till himlen. Jag fick en liten lapp med länkar till youtube videos. Jag gick in på länkarna när jag kom hem och det verkar vara något frikyrkligt samfund som hon tillhör. Jag är kristen och är döpt och konfirmerad. Jag tror på Gud och ber ibland men jag vet inte varje gång man ljuger så syndar man enligt den här kvinnan och t om när man röker en vanlig cigarett. I såna fall är det väl kört för mig om jag inte slutar synda men till och med Påven syndar ju ibland. Ingen människa kan ju leva utan att fela! Enligt kristendomen levde Jesus för alla våra synders skull. Jesus älskar dig!

Vårkänslorna gör att jag får lite mer energi och ser ljusare på saker. Jag var hos tandläkaren idag och tog bort tandsten. Det gjorde inte så ont som det gjorde förra gången. Jag fick avslag på min ansökan om avskrivning på mina studieskulder för att mitt beslut hos försäkringskassan om sjukersättning var interimistiskt. Så då får även detta gå till Kronofogden. Det lär ju vara många fordringsägare som ska ha sitt i slutändan. Jaja den dagen den sorgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.