fredag 27 februari 2015

Snart vår

Jag gick och fikade med en kompis. Hon har en dotter som är nio månader och hur gullig som helst. Det är roligt med barn. Boendestödjaren var hemma hos mig också och det blev fint i lägenheten. Kan rekommendera Café kupan som ligger på Östgötagatan. Det är billigt där. Jag fick en kaffe, bakelse och kaka för 50 kr. Går man till ett vanligt café skulle det kosta dubbelt så mycket. Minst!

Det är bara en dag kvar av februari sen blir det vår enligt almanackan. Jag gillar våren och i synnerhet ljuset som dominerar. Det blir ljusare och ljusare för var dag som går. Jag tror jag flyttar fram min Berlin resa till i början av juni när uppstasen är klar. Annars blir jag bara stressad.

Jag funderar mycket på att köpa romernas tidning Sofia Z-4515. Den kostar 100 kr och försäljaren får behålla 75 kr. Egentligen är det ingen tidning utan ett seriealbum. Tycker det är så mycket elände man ser när man går så många trasiga människor och så dessa tiggare som fryser och sover ute om nätterna. Något kan man ju göra men man kan ju inte hjälpa alla.

Jag mår bra annars. Igår var jag hemma och tvättade kläder och kollade på tv. Jag sov bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.