tisdag 27 augusti 2013

Why smart people make stupid mistakes

Pappa och jag talade om min ekonomiska situation. Jag har tagit på mig en del lån vilket han är beredd att hjälpa mig att lösa om jag bättrar mig. Jag vill flytta ut till lugnet i förorten. Då ska jag sluta leva över mina tillgångar. Rökningen måste jag lägga ner. Jag var så dum att jag började efter 1,5 års uppehåll. Jag ska börja om få ett vanligt liv. Hoppas jag får ett jobb jag trivs med. Jag har ej höga krav bara det inte är vården och jag vill inte jobba gratis. Vikten ligger på 150 kg jag tror att den går ned då jag slutar med de andra excesserna och liksom skaffar mig en ny livsstil. Visst jag har varit urbota korkad och gjort dumma grejer men jag är intelligent. Why do smart people make stupid mistakes? Det jag gjort är dock historia. Ny tar jag nya tag. Såg en dokumentär en gång om en universitetsprofessor i USA som blev blåst av en brud på allt han ägde och hade. Han var ju intelligent men blev lurad trots sin fina titel.

1 kommentar:

  1. Alla gör korkade saker, jag säger inte att det är en ursäkt att man varit manisk under tiden men det är en förklaring. Jag gjorde slut med min sambo och drog till England för att jobba på internatskola under en manisk episod, det var helt rätt att göra slut men resten var helt galet. Det var långt innan jag fick diagnosen eller medicinering. Allt man kan hoppas på är att man inte gör något som inte går att reparera när man kommer ur tillståndet. Din pappa är snäll som vill hjälpa dig.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.