torsdag 29 augusti 2013

Bea i Berlin

Jag ska berätta om när jag var i Berlin! Åkte buss ner. Tog väl 15 h. Jag var manisk i bussen. För jag minns en kvinna som frågade hur det var. Jag hade heavens on fire på hjärnan. Feel The heat burn With me. Heavens on fire. Kom fram vid 02 00 på natten till busstationen ZOB.   Där var tomt. Jag gick in i vänthallen och köpte ett paket servetter ur automaten.Därefter  högg jag tag i en ledig taxichaffis satte mig i baksätet med min gula plastmapp med hotellbokningen. Ich möchte fahren nånting på dålig tyska. Han pratade och jag dirigerade vart han skulle åka fast jag inte visste. Vi kom fram och jag gav honom 25 euro. Det var 7 euro i dricks. Man såg att han blev glad. Sen fick jag min rumsnyckel. Gick in på rummet som var en kub. En säng. Fräscht och minimalistiskt. Dålig utsikt. Men det var det enda negativa. Personalen på hotellet  var mycket professionella! Sov dåligt! Men jag vandrade omkring runt stadskärnan. Korten nedanför ( de flesta) är tagna med engångskamera som jag köpte på Media Markt i Tyskland! Jag mådde inte så bra men det jag gillar med Tyskland är att det är så avslappnat! Laid back. Berlin är en fantastisk stad! Jag kommer garanterat att återvända! Jag köpte en ring som jag inte kan hitta. Men den kommer väl fram! Jag ska återvända kanske runt jul och nyår! Hotellet kostade ca 400 euro. Jag investerade i lite eget space i ett främmande land. Men ifred får jag inte vara. Nä inte i detta livet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.